Garrotxa.info Logo

Castell de Colltort

Volem estirar un xic les cames, veure els colors de tardor i a poder ser una  bona vista… tot això amb un requisit, tenim molt poc temps.  Amb aquests condicionants al cap, pensem i decidim de fer una caminada molt ràpida però també molt bonica, pujarem al Castell de Colltort.

Així son les vistes al cim del Castell de Colltort, recomanem posar qualitat a 720 px HD i activar l'àudio. ( Part inferior dreta del vídeo ).

Sortim en cotxe d’Olot en direcció a Santa Pau, fins arribar al restaurant de Can Xel, on trenquem a la dreta cap al pàrquing i agafem la carretera asfaltada que puja fins a l’església de la Cot. Podíem haver sortit d´Olot o de Can Xel caminant, però recordeu que tenim poc temps.

Així que aparquem a La Cot, ens calcem les sabates o xiruques de caminar i anem a buscar el camí  que ens pujarà al Castell de Colltort. El camí puja per una fageda i a la tardor està totalment tapat de fulles de faig, així que no val a badar amb les relliscades i cal anar ben calçat.

Fotos de la caminada a Colltort.

Algunes fotos dels colors de tardor i la pujada  a Castell de Colltort. Els roures tenyeixen els paisatges de color, els faigs ja han perdut la fulla.

De Sant Miquel de Sacot al Castell de Colltort

A Wikiloc trobem exactament la ruta que hem seguit, compartida per l´usuari Valiskan. Així que recomanem que la descarregueu i la seguiu al vostre navegador de Wikiloc, o bé que la memoritzeu i amunt... Aquí podeu descarregar la ruta complerta.

La Ruta és relativament fàcil, consta de 3,1 km  amb un desnivell de 186 metres i un temps aproximat de 1hora i 30 minuts.

Història del Castell de Colltort.

Les ruïnes del Castell de Colltort estan situades al cim de la carena que uneix la serra del Corb i la Serra de Finestres a la Garrotxa. La seva situació al capdamunt de la carena l’hi proporciona unes magnífiques vistes que  el convertiren en un punt estratègic des del punt de vista militar. La primera referència documental del Castell és de l’any 1020, al testament de Bernat I Tallaferro, comte de Besalú.

El Castell va ser històricament una font de disputes entre els comtes de Besalú i el Casal de Barcelona durant el segle XI. En temps posteriors el rei Pere el Cerimoniós donà el Castell a Guillem de Galceran de Cartellà, senyor d’Hostoles.

Durant la revolta remença, el Castell fou ocupat per Francesc de Verntallat i el seu exèrcit de remences, tot posant de manifest el domini territorial dels pagesos insurgents a la zona de “la Muntanya”.

Fonts de referència: http://patrimoni.garrotxa.cat

Gràcies per compartir les coses bones de la Garrotxa, ens podeu seguir al Facebook de GarrotxaInfo